Minun täytyy tunnustaa, että oksensin eilen tahallisesti. Minulle tahallinen oksentelu on sama asia kuin pari vuotta sitten oli viiltely. Nyt "se teinisuru tulee oksennuksena ulos elimistöstä", tekee olosta edes hieman tyhjemmän. Olen aina oksentamisen jälkeen tyytymätön itseeni mutta silti niin iloinen. Kirjoissa ja keskustelupalstoilla kertovat useimmat aina itkevänsä viiltelyn jälkeen. En minä vain. Olen oksenteluni jälkeen monia tunteja iloinen.
Tämä päivä sujui koulussa karmeasti. Vihaan matematiikanopettajaamme. Kyseli koko tunnin minulta vastauksia ja piti pistokokeet, sain 2/20. Opettaja vaati harjoittelemaan lisää. Mumisin vain "joo" ja lähdin kotiin, vaikka biologiaa olisi ollut yksi ja maantietoa kaksi tuntia. Matematiikassa koin myös kauhunhetkiä opettajan lähestyessä minua joka kerta kysyessään vastauksia tehtävään uhkaavasti. Tai minä kuvittelen, mikä ei olisi uusi asia. Oli todella lähellä etten heittänyt laukkuani olalle kesken tunnin ja häipynyt luokasta. Onneksi minulla on itsehillintää hieman jäljellä, vaikka sekin alkaa määrätietoisesti huveta.
Lupasin itselleni että koetan kestää lukiota ja olla lintsaamatta, mutta ei tarvita kuin vihainen sekä säikky olotila sekä jalat ja kaikki on hallinnassa, ennen kuin huomaakaan on kotiovella ja kaivelee avaimia esiin.
Olin muutama tunti sitten kävelyllä, kävin ostamassa Siwasta paahtoleipää. Matkalla huomasin luokkamme Teron erään viehkeän teiniblondin seurassa vaikka tiesin Teron seurustelevan lukion ensimmäisellä olevan Tuulan kanssa. Blondilla päällä pinkit sukkahousut, farkkuminihame, vaalea tukka oli tupeerattu typerän näköisesti ja naama oli pakkeloitu niin että sormen olisi voinut siihen meikkivoidetöhnään upottaa. Kikatti tyttömäisesti ja kun katsoin perään, huomasin Teron käpälöivän blondia hameen alta. Jos minä olisin blondin sijassa, purisin Teroa kädestä ja juoksisin kirkua kotiin asti, lukittuisin sinne enkä tulisi kolmeen viikkoon ulos. Minua ällöttää tuollainen käytös.
Vai onko se normaalia? Tekevätkö kaikki miehet noin? En ole ollut poikien kanssa tekemisessä muuten kuin ystävinä ja tuollainen käytös mieheltä on minusta outoa. Pitäisikö minunkin mennä flirttailemaan (en ole koskaan soveltanut kyseistä verbiä) Terolle, punkea kaksi kokoa liian pieni, avokaulainen toppi päälleni ja antaa teron käpälöidä, pitäisikö?
Miksi nainen asettaa itsensä objektin asemaan? Miksi yhteiskunta on tällainen?
Kommentit